Nyt barn i Skovsgård Børnehave og Vuggestue

Besøg

Før I skriver jeres barn op til at gå i Skovsgård Børnehave og Vuggestue, er I velkomne til at komme på besøg. Vi vil meget gerne vise vores institution og faciliteter frem, og I kan møde personalet. Når I har besluttet jer, skriver I jeres barn op via Pladsanvisningen i Jammerbugt Kommune Digital Pladsanvisning - Jammerbugt Kommune

Velkomstbrev

Når du fra pladsanvisningen har fået at vide, at dit barn er optaget i vuggestuen eller børnehaven, sender vi dig et velkomstbrev, inden dit barn skal starte hos os. I velkomstbrevet er der en velkomstpjece og en oplysningsseddel, som skal udfyldes inden det første besøg "Kontaktmøde".

Kontaktmøde

Vi inviterer jer og jeres barn til et kontaktmøde med det personale, som skal være i barnets gruppe. I får en rundvisning i institutionen og vi snakker lidt om gensidige forventninger. Vi får noget at vide om jeres barn og I hører om, hvordan hverdagen er i institutionen.

Opstarten

Vi prioriterer, at alle børn, får den bedste start i både vuggestue og børnehave, som overhovedet muligt. Hvordan opstarten kan forløbe, aftaler vi til kontaktmødet. Når jeres barn starter i institutionen, kræver det tilvænning og tilpasning - vi kalder denne periode 'Indkøring'. Vi anbefaler, at jeres barn får så korte dage som muligt i den første tid, som oftest 1-2 uger. Ved opstart i vuggestue opfordrer vi til, at en af jer forældre, følger med barnet, og er tilstede sammen med barnet. Ved 3. dagen kan vi forsøge at tage afsked. Børn reagerer forskelligt på, at gå i børnehave og vuggestue. Indkøringen er derfor altid en periode, vi planlægger i samarbejde med jer forældre, og justerer fra dag til dag. Vi er imødekommende overfor jeres forventninger og eventuelle forbehold og bekymringer, og er meget opmærksomme på barnets behov.