Madordning

Under udarbejdelse ..

Vi har en kommunal madordning i børnehaven, som dækker formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad hver dag med undtagelse af juli måned. Når dit barn starter i Skovsgård Børnehave og Vuggestue er det automatisk med i madordningen og beløbet opkræves sammen med den øvrige forældrebetaling.

Alle forældre i institutioner med frokostordninger skal betale til den forældrebesluttede frokostordning. Det er muligt at medbringe egen madpakke, hvis der er behov for dette. Man kan ifølge Dagtilbudsloven kun fritages for deltagelse og betaling for den forældrebesluttede frokostordning, hvis barnet har en lægedokumenteret sygdom eller allergi, der ikke kan tilgodeses i den anbefalede varierende kost, som børnehaven tilbyder i sin frokostordning.